Polispådrag

Ja jisses, jag ska då alltid skämma ut mig! Mellan april och början på juni så är det nästan en omöjlighet att köra på "mickes väg" mot mitt stall, man fastnar helt enkelt i leran kort och gott.
Så då brukar vi backa ner transporten på en liten skogsbilväg och lasta hästarna bredvid 92an (lite riskabelt kanske) men thats life!
Snövallen på den lilla vägen har ännu inte försvunnit så jag ställde bilen och transporten efter vägen istället, nära kanten.
När jag står i stallet sen så ringer Simon och frågar om polisen ringt mig, min första tanke var; 1april var igår, det kan inte vara ett skämt.
Vad?? frågar jag och han har då percis kört förbi min bil och transport och polisens blåljus!

Så jag lubbar för glatta livet ut på vägen och men andan in halsen drar jag en rövare att alla hästar har varit lösa?! så jag var TVUNGEN att stå där.  Poliusen sa att det var ingen fara men att jag glömt varningstriangeln.

Puh.. snabbt som tusan vänder jag kosan och kör den vidriga vägen in till stallet
(höll på att välta ekipaget på vägen också)= JÄVLA VÄG!

Ja, med facit i handen så var det nog kanske inte det smartaste jag gjort! =) Körde sedan hästen till Norrmalm och tränade dressyr för Kerstin, Gick super efter en liten stund, roliga lilla häst!

Nu är jag taggad inför tävlingen! Åker in och kikar redan ikväll.

Sämt på hela dagen var att sadeln jag tagit hem från övik inte passade!! Huur kan det komma sig? Det måste ju skilja jättemycket på modellerna, För Malins gamla Frank Baines låg som gjute! Och denna Frank Baines låg sämre än min Zaldi!
Hur i hela friden ska jag göra nu?? Det var ju en av sadlarna hon skulle kunna ha!?

Förbaskat..

Kommentarer
Postat av: emma

Ha ha ha.. Jag döööör av skratt!! Denna historia kommer nog att vara lika kul varje gång! Sadeln låg inte 100 på någon av mina heller..CRAP!! Annars var den ju jätte fin:) Förbannat säger jag också.... Vi synes senare idag.. kramis

2009-04-03 @ 10:21:14
URL: http://www.stallmalmby.bloggagratis.se
Postat av: Madeleine

Typiskt med sadeln. Det är ju en enda djungel det där med sadeleriet.. Kulan är inte helt lätt att hitta sadel till för han har ingen manke och är bred som tusan över ryggen. M&N Extra EXTRA vid ligger bäst på honom hittills :P

2009-04-03 @ 17:30:22
Postat av: Madeleine

Typiskt med sadeln. Det är ju en enda djungel det där med sadeleriet.. Kulan är inte helt lätt att hitta sadel till för han har ingen manke och är bred som tusan över ryggen. M&N Extra EXTRA vid ligger bäst på honom hittills :P

2009-04-03 @ 17:32:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0