Långfredagen

Långfredagen bjöd på god mat och gott sällskap hos Malin och Peter i Braxsele med deras familj samt Lillemor och Magnus med Linnea. Och vi hade med vårt barn- Nenji.
Började morgonen med att cykla till stallet med Nenji och red en sväng. Vårstädade ut alla tjocka vintertäcken till förvaringsskåpet och tog fram alla regntäcken istället.

När jag kom hem satte jag igång med mitt strå till stacken- Rulltårtan.

Impad av mig själv, den blev faktiskt bra,  hel och fin, jag tappade inte ner eller hade sönder den, något som ofta händer mig när jag ska laga mat eller baka!

Vi tretiden gjorde vi oss i ordning och åkte och hämtade Lillemor, Magnus och Linnea.
I braxsele var det nästan fullt hålligång, Peter slappade på soffan barnen lekte och MallanBallan stod och pudrade näsan.


Detta blev resultatet- en påskrosa Malin med rödtjutet i högsta hugg!

Kort därefter dukade vi upp maten!


Två underbara sallader, ägghalvor, kycklingfile, potatis, lax, en fantastisk silltårta (tack lillemor!), västerbottenspaj och tillhörande såser!

Underbara västerbottenspaj! (tack malin, kvällen var räddad!)

Huur mycket gott som helst! Efter maten gjorde vi i ordning efterrätten. Rulltårtan skulle alltså bli en bakelse, en påskbakelse!
Döm själva, jag tror tamesjutton det ser ut som kläckta ägg..




Hembakad rulltårta, vispad grädde och persikohalvor! Yummie!

Efter maten stod barnen i focus, underbara små!

sötestn! Lilla Linnea roar sig på hallgolvet.
Linnea och Emma framför tvn!

I morgon blire å åka och Kika på Amogos debut på hopptävling! Spännande!! Hela 20 cm ska den lille få skutta över, det är nog mest lite miljöträning, tänk så många på läktaren som kan se lite farliga ut=)
Sen har jag tänkt rida nybyrundan med Grynet, är så kräkless på våra ridvägar! Hon känns fortfarande fin på fullcheckbettet! Tror hon gillar hur det ligger i munnen på henne, det är format lite snällare. Börjar vänja mig vid sadeln nu också, gillar att det känns som att min sitter lite närmare henne.
Ska blir roligt att prova hoppa i den på onsdag!

Nu ska jag hoppa isäng och läsa en stund. Natti natti


Kommentarer
Postat av: madeleine

Ser gott ut!!

Vad är det för sadel du köpt?

2009-04-11 @ 09:11:56
Postat av: Malin

Hejdu! Det var inte du som tappade ett bett i ridhuset igår? Tänkte att isåfall så finns det på ridskolan hos Malin :)

2009-04-11 @ 11:09:44
URL: http://frokenmalins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0