Hippo dag ett

Nja något jätteflyt hade vi inte idag, jag och lilla Grynet. I 110 tappade jag balansen efter sista hindret och svängde lite för mycket så jag hamnade innanför blommorna/höbalarna och när jag återfick balansen och lyfte blicken från framvalvet till banan så såg jag att vi i princip stod vid hindret vi skulle hoppa, så jag la en volt, men vi var felfri på hinder!
Jag kände redan på framridningen till första klassen att jag skulle få det kämpigt, hon var Prima Donnna stenkäft! Jättestark och det kändes inte bättre till 120in!
När jag sett filmen kan jag se att jag sitter och rider i undertempo, galoppera mera i morgon!
Så vi kom i botten eftersom jag tyckte att hon kunde ta förhållningen mycket, mycket tidigare än 1 meter innan hindret! Vi fick ner en bom, så fyra fel i vardera klass!
Men jag tror inte vi skämde ut oss iaf! Så att det var fler än jag som hade oflyt! Väldigt många uteslutningar och många ekipage som hade mer än 16 fel!

Märks att på nationell tävling och de tekniska svårigheterna på banan plockar bort en hel del från toppen av resultatlistan.
Tog hem Grynet så hon skulle få sova hemma i natt, rider ändå i sista klassen i morgon, åker dock ändå in vid 11, vill ju kika!

Grynets första hopptävling 07

Kommentarer
Postat av: madeleine

Grattis, vad kul :) Men vad säger du flicka!! M&N är ju jättesköna, iallafall min! :D

2009-04-05 @ 22:04:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0