fruktansvärt

Dagens ritt blev ett fiasko! Min eviga unghäst som är rädd för precis allt som existerar innanför ozonlagret, driver mig till vansinne! Hon var så spänd idag så jag kunde inte ens fatta galopp på henne. Hur kan det komme sig att den ena dagen är de inte rädd för något och den andra dagen så flippar de ur totalt?!Hästar är ju värre än karlar!! Verkligen omöjliga att förstå..

Jag var så arg efter jag hade ridit så jag var tvunget att avreagera mig på något så jag skickade sms till mina närmsta vänner med de fulaste ord jag kunde komma på om hur jag skulle flytta till Korea och bo där som uteliggare och gud vet vad?? (jag är inte heller så lätt att förstå) Får sådana infall ibland... Jag skulle köpa marsvin och lägga alla mina pengar på smink (som jag ändå nästan aldrig använder!)

Gun blev min räddning! Tack underbara för att hon hjälpte oss med deklarationen så nu är den nästan bara att skicka in! Tack gode gud att det finns de som gör sådant, det är inte lätta att hålla koll på allt man får dra av efter renoveringar av näringsfastighet och försäljning av näringsfastighet.. Behövde bara kasta ett öga på högen av papper för att vilja kräkas, men det löste sig och nu är det avklarat! Får dock en jävla storsmäll på vinstskatt! HUvva! Blir å ringa banken om jag ska ha en suck att kunna betala det! Tur jag har jobb! Stackars öde till de som blir varslade hejvillt!

Var och handlade lite mat idag igen, min AnnaSkipper soppa som jag tillagade med största omsorg likande ju ingenting! Var bara att slå bort. i receptet stod det tre matskeder Curry, jag tog bara två eftersom jag inte riktigt gillar curry. Men nja, blev en HEET soppa! Till och med Kryddfanatikern Åke kunde inte äta den!
Men nu så, nu har jag handlat vanlig mat igen, sådant jag KAN tillaga!

Sitter nu och tröstäter en chokladkaka för att hästen var så elak mot mig idag och skattesystemet för den delen också, ska snart hoppa isäng, Natti Natti!

Kommentarer
Postat av: Mallan

Höjdar dag hörrö :S



Ringer under dagen!



PÖZZ

2009-04-28 @ 07:50:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0