Ridturen..

Jag och Simon bestämde oss efter lite diskussion vart vi skulle rida- det blev mot Klintsjö. Klintsjö har ju underbara ridvägar när det är ljust ute annars är det helt kolsvart i skogen, man ser knappt handen framför sig, så det var bara att passa på idag! Lite kondisträning för hästarna också.

Stallägarna har ställt ut höbalar i hagarna under julen eftersom de skulle bort över jul så Grynet behöver ändå långgaloppera lite för att i förebyggande syfte förbränna den kommande häng/hömagen! =)

Jag såg ut som en michellingubbe. Har jättetjocka täckbyxor som jag brukar rida i- Och alla vet ju att när man rider i något annat än ridbyxor så åker byxorna upp till knäna och man måste bli förbannad och ständigt dra ner dom!

Så då drog jag ridsockarna utanpå täckboxorna och det såg ut som jag hade världens största lår! Ja eller det var väl då ingen osanning heller då jag har en jävla muskelmassa just där.. Don´t ask me why?! I do like to RIDE! 

Grynet var då så himla stirrig när jag var tvungen att rida längs 92:an, men det är baske mig på tiden hon lär sig, hon är stor flicka snart!

Det var då sååå underbart att stå upp och galoppera, hade ingen lust med ett dressyrpass idag!
Men det var inte lätt att galoppera två hästar efter varandra då båda hästarna blir halvt galen av att inte få vara först.
Så på vägen hem när vi galopperar kastar jag en blick på Simon som ser så sjukt roligt ut där han kämpar för sitt liv att hålla hästen i schack!

Och jag bryter ut i världes asflabb- vem F*N orkar hålla in sin häst i ett kontrollerat tempo då??

Så på sista rakan så garvade vi hejvillt samtidigt som hästarna satte av i fullständigt sken! Det tog oss typ 100 meter att få stopp på dem..

Ja ja, vi hade då kul iaf! Hästarna gick knappt skritta hem sen. Nu blir det nog lite lydnadsträn i morgon, hela ridturen blir en enda stor halvhalt!

Kommentarer
Postat av: Mallan Ballan

Ååå va kul...får man läsa lite om dig med...



Jaa du Grinchen - nu får du stå ditt kast! Men - hur som de kommer en till jul nästa år! Sikta in den!



Kramelikram!

2008-12-25 @ 22:39:33
Postat av: PurrePurrPung

Hihihi, den ska nog inte vara så svår att sabotera den med- Hittar alltid på något;)

2008-12-26 @ 18:48:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0