En bok..

Att en bok kan beröra en så mycket är helt ofattbart!

Jag har möjligheten på jobbet att lyssna på ljudböcker medans jag arbetar. Jag står ju hela dagarna och skruvar beslag till dörrar på Dooria. Vanligvis har vi vanliga peltorkåpor över öronen med radio på högsta volym.

Så, varje dag mellan 06.00 och 10.00 så är det Äntligen Morgon med Adam Alsing och Gry Forsell! Jäkla toppenprogram för övrigt! Skulle inte missa ett avsnitt.

När det slutar så byter jag till de trådlösa hörlurarna och kör in en cd i datorn som står bredvid vår "station".

Har hört många bra böcker men när jag stoppade in första cd:n till ljudboken Gömda så har jag inte tänkt, drömt, oroat mig om något annat än om Mia Eriksson och hennes liv och kamp för att överleva!



Kort resumé: Maria träffa en muslimsk man och blixtförälskar sig i honom, han är en gentleman och hon är fast i honom och hans närhet!
- Det dröjer inte länge förrän han börjar trycka ner henne psykiskt och snart kommer också det första slaget, sen fortsätter misshandeln! Hon föder honom en dotter men livet blir bara värre för Mia och hennes dotter så hon beslutar sig efter mycket om och men att slå sig fri.
Från den dagen är hon ständigt förföljd av denna man, han misshandlar och våldtar henne. Hon träffar en ny man, en underbar man vid namnet Anders. Gifter sig med honom, får en son.
Men förföljelsen fortsätter och även Anders blir skadad av denna mans gärningar.

Polisen kan inget göra för mannen har ständigt alibi av hans vänner, och man tvingas gömma Mia och hennes familj.
Det lyckas inte så bra och till slut återstår bara en sak- Fly landet!

Jag ömsom gråter, ömsom tjuter av lycka när det börjar verka som att livet ordnar upp sig för Mia. Jag har till och med Drömt om boken!
Drömt att jag har haft inbrott, drömt att jag sett denna man som jag föreställt mig genom beskrivningen i boken, drömt att jag blivit misshandlad. Alltså fy Fan!
Det är det värsta eller den bästa bok jag någonsin läst (om man nu kan säga bästa) Att en bok, en hård pärm med vita blad och svarta figurer i, kan ta fram känslor i en människa till den milda grad att jag inte ens kan sova utan att ha den i mina tankar.

Då måste jag säga att författaren har verkligen en gåva!

Fortsättningen på Gömda heter Asyl och hadlar om Mias familj kamp att få uppehållstillstånd i Usa. Ett land som inte tar emot flyktingar från Sverige. Har aldrig hänt i Usa:s historia!



Det slutar inte här, Maria har andra böcker också: Mias Hemlighet och Mias systrar mfl!

Har bara några bokstäver att avsluta inlägget med! LÄS BÖCKERNA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0